Politika školstva

Politika školstva

Postod branko » 02 Jan 2012, 21:41



Sve naše nevolje dolaze otuda što nismo spremni da umremo od gladi.
Korisnikov avatar
branko
Globalni moderator
 
Postovi: 10641
Pridružio se: 08 Dec 2010, 17:14

Re: Uspesi novog školstva

Postod Timke » 02 Feb 2012, 17:53

Žao mi je kada u traženju i dosadi naletim na temu o prosveti i školstvu. Ja lično mislim da nije u pitanju prosvećivanje kadrova nego o zaglupljivanju istih. Prosvetni radnici su izmislili radno mesto kako bi mogli da zarade sebi i svojoj deci koru hleba. To je glavni motiv. A o boljitku ljudskog društva i zajednice niko ni ne haje! O nekoj Nauci i Svesti nema niko ni pojma. Niti se mlađe generacije ne trude da progledaju oko sebe ovaj čudni i lepi svet.
Timke
 
Postovi: 159
Pridružio se: 02 Jun 2011, 07:36

Re: Uspesi novog školstva

Postod Palma » 19 Apr 2012, 23:27

Škola nekad i sad

Kako je izgledala škola 1981. a kako izgleda danas 2011. godine najbolje opisuje ovaj tekst. Nekad su nas učili da se izborimo za svoje mesto u društvu, volimo druga svog, izvinimo se...a danas?

Slika

Situacija 1: Petar i Marko su se potukli u školi.
1981: Okruže ih druga deca. Petar pobedi. Jedan drugome stegnu ruke i postanu najbolji prijatelji.
2011: Direktor škole pozove policiju koja sasluša oba dečaka i njihove roditelje. Oba dečaka, zajedno sa roditeljima, moraju čitavu godinu posećivati program za sprečavanje nasilja.

Situacija 2: Roman je nemiran u razredu i ometa druge učenike.
1981: Učiteljica ga pošalje kod direktora i taj mu prilepi nekoliko vaspitnih. Roman se nakon toga vrati u razred gde je miran najmanje sedam dana i ne ometa časove. Nakon toga se lekcija ponavlja. Kroz nekoliko godina postane pametniji, umiri se i postane cenjeni kuvar.
2011: Romana pošalju kod školskog psihologa koja ga uputi dalje kod psihijatra koji mu prepiše tablete koje su moćni sedativi. Romanovi roditelji počnu dobijati dodatak za dete sa posebnim potrebama. Roman dobije potvrdu da je dete sa posebnim potrebama. Uđe u ulogu bolesnika tako da godinama posećuje psihijatrijske ustanove.

Situacija 3: Miloša boli glava i ponese nekoliko aspirina u školu.
1981: Od učiteljice dobije čašu vode da može da popije tablete.
2011: Učiteljica obavesti školskog psihologa da Miloš uzima nekakve tablete, ova obavesti direktora koji pozove policiju. Ova sasluša Miloša zbog mogućeg posedovanja ilegalnih droga. Kod njega u kući naprave raciju. Nakon toga se još dugo govori da se Miloš „sigurno drogira“ i da je „narkoman“.

Situacija 4: Neoprezno se igrajući sa loptom mali Ivan razbije susedima prozor. Zbog toga ga njegov otac presavije preko kolena i kaišem mu „nacrta“ nekoliko kobasica po goloj guzici.
1981: Ivan postane pažljiviji u igri. Izraste u normalnog dečaka, završi škole i postane uspešan preduzetnik.
2011: Ivanovog oca zatvore zbog zlostavljanja deteta. Ivana daju u hraniteljsku porodicu, a tokom vremena postane član lokalne bande maloletnih krimilnalaca. Psiholog uveri Ivanovu sestru da je i ona morala biti zlostavljana, tako da njihov otac tri godine provede u zatvoru.

Situacija 5: Mihajlo napuni konzervu sa barutom koji je izvadio iz nekoliko petardi i sa tom napravom raznese mravinjak
1981: Mravi izgrade novi mravinjak.
2011: Zbog eksplozije pozovu policiju, vojsku i specijalne jedinice. Mihajla osumnjiče za teroristički akt. Služba državne bezbednosti se pridruži istrazi i počene detaljno da istražuje njegove roditelje, zaplene im računare, a ostalu decu privremeno stave u sigurne kuće. Mihajlov otac bude stavljen na listu državnih neprijatelja i dobije trajnu zabranu zapošljavanja u državnoj službi.

Situacija 6: Tokom igre Dušanka padne i odere kolena. Dok plače priđe joj učitelj, zagrli je i pomiluje je kako bi je utešio.
1981: Dušanki je odmah bolje i ubrzo nastavi sa igrom.
2011: Učitelja optuže za nepoštovanje detetovog prava na telesni integritet i neprimereno dodirivanje maloletnog deteta. Pojavi se sumnja da je pedofil. Saslušaju se druga deca da bi se ustanovilo da li ih je neprimereno dodirivao. Privremeno ga suspenduju do okončanja istrage. Posle višegodišnjeg procesa ga na kraju osude uslovno. Nakon neuspešnih pritužbi, slučaj završi na evropskom sudu. Dušanki kao žrtvi zlostavljanja predlože da redovno posećuje psihoterapeuta.
Svemu mogu da odolim osim izazovu!
Korisnikov avatar
Palma
 
Postovi: 3582
Pridružio se: 07 Jan 2011, 01:48

Re: Uspesi novog školstva

Postod aleksey » 20 Apr 2012, 14:42

 
A ako neko, slučajno, pomisli da je tekst iz Palminog posta preterivanje, evo da ga "utešim" jednim svežim životnim primerom iz naše okoline.

Događaj:
Deca se jurila u školi za vreme odmora, sudarila se i pala (na beton).

Posledica:
Deca pretrpela lake telesne povrede (oguljotine).

Epilog:
1. Škola morala sprovesti interni postupak (nimalo jednostavan, niti naivan), radi utvrđivanja svih relevantnih činjenica u vezi nemilog događaja.
2. Školu obišao inspektor i, počev od čistačice do direktorke, svi trebali da pišu izjašnjenja u vezi incidenta. Naknadni potezi inspektora se još očekuju.
3. Školu obišli i policajci, uzeli od nekih lica izjave, radi provere da li tu ima elemenata nekog krivičnog dela.
4. Trenutno je u toku sudski postupak (po privatnoj tužbi) protiv škole i Republike Srbije (kao osnivača škole), radi naknade štete, jer prosvetni radnici, navodno, nisu zaštitili telesni integritet dece.
5. Deca su (kako roditelji tvrde), nakon povređivanja, išta jedno vreme kod prihologa, jer su preživela traumu, koje se manifestuje u vidu blaže depresije i izbegavanju daljeg druženja i igranja sa ostalom decom.
6. I roditelji ostale dece ozbiljno zabrinuti da li da šalju decu i dalje u školu, odn. da li su uprava i nastavno osobljen sposobni da se brinu o poverenoj deci.

P.S. Srećno nam bilo dobijanje statusa kandidata i približavanje EU. :ymdevil:
Don't cry because it is over, smile because it happened.
Korisnikov avatar
aleksey
Globalni moderator
 
Postovi: 1011
Pridružio se: 08 Dec 2010, 16:28

Re: Uspesi novog školstva

Postod branko » 20 Apr 2012, 20:25

A nekad smo samo otresli prašinu sa sebe i nastavili dalje.

P.S. Bilo je slučajeva i kad su neki bibliotekari naletali na mene i lomili naočare, pa ih nisam tužio... =))
Sve naše nevolje dolaze otuda što nismo spremni da umremo od gladi.
Korisnikov avatar
branko
Globalni moderator
 
Postovi: 10641
Pridružio se: 08 Dec 2010, 17:14

Re: Uspesi novog školstva

Postod Palma » 24 Apr 2012, 23:08

Pola veka đaci učili iz zbirki s greškama :o

Više od 40 godina srednjoškolci u Srbiji učili su matematiku iz čuvenih Veneovih zbirki u kojima je bilo čak 15.000 grešaka, od kojih mnoge nisu nimalo beznačajne. A razotkrivanje je pokrenuo - jedan učeni deda na žalbu svoje unuke.
Maksima „najbolje je učiti na tuđim greškama” svakako ne pokriva drastičan srpski slučaj u kome su đaci matematiku učili poslednjih pola veka iz zbirke sa, do skoro neotkrivenim greškama.

Čuvene zbirke zadataka profesora Vene T. Bogoslavova, koje su bile obavezno ako ne i jedino štivo iz matematike za učenike srednjih škola, ispostvilo se, imaju ogroman broj grešaka.

Slika

Greške su primećene slučajno, tek pre nešto više od godinu dana, pa đaci sada, tvrdi „Blic”, uče iz ispravnih zbirki.

Prvo izdanje zbirki koje je napisao čuveni srpski matematičar Vene T. Bogoslavov objavljeno je pre skoro pola veka, i od tada su bile obavezan priručnik u nastavi iz matematike od prvog do četvrtog razreda srednje škole.

Autoritet zbirki doveden je u pitanje pre nešto više od godinu dana, kada je jedna odlična učenica dobila četvorku na pismenom zadatku iz matematike.
Njen deda, profesor Dobrilo Tošić, koji je predavao na Katedri az matematiku Elektrotehničkog fakulteta u Beogradu, proverio je sporni zadatak iz testa, a zatim i celu Veneovu zbirku i pronašao veliki broj grešaka.

Izvor lista blizak prosvetnim krugovima u Srbiji, naveo je da se ispostavilo da rešenja nekih zadataka nisu tačna, dok je kod drugih postupak bio postavljen potpuno pogrešno, a bilo je i dosta materijalnih grešaka. (Mondo)
Svemu mogu da odolim osim izazovu!
Korisnikov avatar
Palma
 
Postovi: 3582
Pridružio se: 07 Jan 2011, 01:48

Re: Uspesi novog školstva

Postod branko » 26 Jun 2012, 19:57

Gimnazijalac profesorku udario nogom i slomio joj kuk zbog jedinice iz matematike

Niš- Dikicu Ilić (59), profesorku matematike u Gimnaziji „Jovan Skerlić“ u Vladičinom Hanu, udario je nogom učenik prvog razreda S. A. i slomio joj desni kuk i nadlakticu. Incident se dogodio u petak posle časova, a pretučena profesorka tog istog dana prebačena je iz Vranja u niški Klinički centar gde je operisana. Učenik S. A. sačekao je profesorku posle nastave kada ju je udario, a profesorka pretpostavlja de je bio revoltiran zato što mu je zaključila jedinicu.
Profesorka Dikica Ilić u bolnici: - On je inače imao mnogo izostanaka, i pored jedinice iz mog predmeta imao je i iz drugih. Posle časova krenula sam kući, čula sam korake iza sebe, ali nisam se obazirala. Odjednom je neko iz prodavnice preko puta A. S. pozvao po nadimku, ali nastavila sam dalje i nisam mogla da pretpostavim šta će se dogoditi. Nakon sto metara hoda, osetila sam udarac u predelu desnog bubrega, nakon čega sam pala. Znala sam da je to bio on - kaže profesorka.
Incident su videli i ostali učenici koji su se u tom trenutku našli na ulici, ali profesorka Ilić kaže da ona veruje da oni ne smeju da pričaju o tome jer im on preti.

Profesorki ugrađen veštački kuk

- Njega očigledno neko štiti čim se tako javno ponaša. Uznemirena sam, nikada nisam dolazila u konflikt sa drugim učenicima i uvek sam bila korektna, ne znam zašto se ovo dogodilo, ja sam samo savesno obavljala svoj posao. Operisana sam u ponedeljak, ugradili su mi veštački kuk, nadlaktica mi je povređena i ne znam šta će dalje biti. Još uvek sam u šoku priča profesorka Ilić.
Direktor gimnazije u Vladičinom Hanu, Ivica Marković kaže da je učenik nakon incidenta izbačen iz škole, ali zbog 220 izostanaka.
- Potrešeni smo zbog svega što se dogodilo profesorki Ilić, jer je ona zaista dobar profesor i čovek. Nikada za sve ove godine rada nije se dogodio ovako nešto.
Učenik A. S. Izbačen je iz škole i mi nemamo šta da više da kažemo o ovome, incident se dogodio van škole a policija će utvrditi detalje, priča direktor Marković.
U policijskoj Upravi u Vranju, saopštili su da će protiv maloletnika S. A. biti podneta krivična prijava zbog nanošenja teških telesnih povreda.
Sve naše nevolje dolaze otuda što nismo spremni da umremo od gladi.
Korisnikov avatar
branko
Globalni moderator
 
Postovi: 10641
Pridružio se: 08 Dec 2010, 17:14

Re: Uspesi novog školstva

Postod Palma » 10 Jul 2012, 09:28

Dekan niškog fakulteta o spornom pitanju na prijemnom:

Biće kažnjeni profesori zbog Karleušine pesme

Novčano će biti kažnjeni svi članovi komisije za prijemni ispit Departmana za filozofiju u Nišu zbog toga što se na testu opšte informisanosti našlo pitanje gde se od kandidata traži da znaju tekst pesme Jelene Karleuše, kaže za „Blic” prof. Goran Maksimović, dekan Filozofskog fakulteta u Nišu.

- Nije mi jasno kako nekom profesoru ili asistentu koji predaju na Filozofskom fakultetu padne na pamet da ubaci ovakva pitanja. To znači da oni slušaju Jelenu Karleušu?! Na sastanku Centralne upisne komisije moraće da mi odgovore kako se to pitanje našlo u testu. Kazniću ih da će narednih godinu dana pominjati Jelenu Karleušu kada budu primali platu. Od dvadesetak kandidata koji su polagali prijemni, niko nije odgovorio na ovo pitanje, jer to su deca koje zanima Kant, Hegel, Platon, Aristotel, a ne folk pevačice - ljut je profesor Maksimović.

On kaže da će tražiti da se ovo pitanje ne ocenjuje, a da se svakom kandidatu priznaju bodovi koje je nosilo ovo pitanje.
- Uopšte, ovaj test opšte informisanosti pokazao se kao besmislen i u poslednjih nekoliko godina pravi nam ozbiljne probleme. Zbog toga sam hteo da ga izbacim sa prijemnog, međutim 2008. godine prošao je akreditaciju i to će biti moguće tek naredne godine kada bude reakreditacija fakulteta - priča prof. Maksimović.

Kako smo saznali, komisiju za prijemni na Departmanu za filozofiju čini pet profesora i asistenata, a predsednik komisije je profesorka Slađana Ristić.

Da li je ona kreirala pitanja za test opšte informisanosti ili je to poverila nekom od kolega, juče nismo mogli da saznamo.

Dvadesetak kandidata koji su pre nekoliko dana polagali prijemni ispit na Departmanu za filozofiju niškog Filozofskog fakulteta bili su šokirani testom opšte informisanosti i pitanjem pod rednim brojem 20. koje glasi: Novi hit Jelene Karleuše u naslovu pominje biblijske gradove: a) Nazaret i Vitlejem b) Jerusalim i Jerihon c) Sodomu i Gomoru.

Pitanje je formulisano tako da se od kandidata očekuje da zna tekst pesme.
Svemu mogu da odolim osim izazovu!
Korisnikov avatar
Palma
 
Postovi: 3582
Pridružio se: 07 Jan 2011, 01:48

Re: Uspesi novog školstva

Postod Palma » 15 Jul 2012, 15:12

Teodor fon Burg najbolji mladi matematičar svih vremena :ymapplause:

Maturant Matematičke gimnazije u Beogradu Teodor fon Burg osvojio je četvrtu zlatnu medalju na Međunarodnoj matematičkoj olimpijadi koja se od 4. do 16. jula održava u Argentini i time postao najbolji takmičar svih vremena, objavljeno je na Internet sajtu Matematičke gimnazije.

Osvajanjem četvrte zlatne medelje, uz jednu bronzu i jedno srebro, sa ukupno šest odličja, fon Burg je postao najbolji takmičar svih vremena.

U 53 godine dugoj istoriji postoje još samo tri osobe kojima je ovo pošlo za rukom.

Do sada su na međunarodnim matematičkim olimpijadama 11 matematičara osvojili Fields-ove medalje i još oko 20 matematičara osvojilo je najprestižnija naučna priznanja iz matematike i računarstva.

Teodor fon Burg jedini je osvojio šest medalja, od kojih četiri zlatne.
Fon Burg od sedmog razreda osnovne škole, kao učenik oglednog odeljenja, pohađa Matematičku gimnaziju.

Posle završene osnovne, nastavlja školovanje u Matematičkoj gimnaziji, gde je ove godine i maturirao, a na studije odlazi u Oksford.

Još kao osnovac takmičio se sa srednjoškolcima i osvajao medalje: 2007. u Vijetnamu je osvojio bronzanu medalju, 2008. u Španiji srebrnu, a 2009. u Nemačkoj, 2010. u Kazahstanu, 2011. u Holandiji i ove godine u Argentini osvaja zlatne olimpijske medalje.
Svemu mogu da odolim osim izazovu!
Korisnikov avatar
Palma
 
Postovi: 3582
Pridružio se: 07 Jan 2011, 01:48

Re: Uspesi novog školstva

Postod Bibliotekar » 15 Jul 2012, 21:44

Ova uistinu lepa vest potrebuje samo jednu malenu korekciju, draga moja gđa Palmo: niko nikada nije na ma kojoj matematičkoj olimpijadi osvojio apsolutno naprestižniju matematičku nagradu, Fildsovu medalju, koja se tretira kao Nobelova nagrada za matematiku (verovali ili ne, ali Nobelova nagrada za Kraljicu nauka ne postoji!).

Slika

Avers Fildsove medalje

Fildsova medalja (zvanično: Međunarodna medalja za izvanredna otkrića u matematici) predstavlja nagradu koja se dodeljuje dvojici, trojici ili maksimalno četvorici matematičara mlađih od 40 godina na svakom kongresu Međunarodne matematičke unije, koji se pak priređuje svake četvrte godine.

Poslednje Fildsove medalje dodeljene su na kongresu koji je bio održan u indijskom gradu Hajderabadu 2010, a nove će biti dodeljene tek 2014. Naravno, g. Teodor fon Burg će do tada biti u prilici da konkuriše i za nju. :)
Acriter et Fideliter!
Slika
Korisnikov avatar
Bibliotekar
Globalni moderator
 
Postovi: 4201
Pridružio se: 09 Dec 2010, 05:41
Lokacija: Senta

Re: Uspesi novog školstva

Postod Palma » 23 Jul 2012, 10:02

SKANDALOZNO: Cenovnik droge pored ulaza u školu!

Slika

Na objektu pored Prehrambeno-ugostiteljske škole u Čačku nedavno je osvanuo grafit sa cenama narkotika koji se prodaju u dvorištu ove škole, a bahati narko-diler je čak i potpisao ovu “ponudu” sa “STR Diler”!

Tako je svako ko prolazi pored ove škole saznao da je cena ” Hibrida” 600 dinara, “Skanka” 1.000 dinara, cena “Spida” takođe iznosi 1.000 dinara, koliko košta i “Ekser”. “Pečurke” koštaju duplo više i njihova cena je 20 evra. “Hors” (heroin) košta 800 dinara za pola grama, “LSD” košta 1.500 dinara, a najskuplja droga je “belo”, odnosno kokain, koji se prodaje, u zavisnosti od kvaliteta, od 70 do 100 evra za jedan gram.

Prema rečima direktora ove škole Dragana Kovačevića, uprkos tome što je škola preduzela sve mere za zaštitu učenika od prodaje narkotika, ipak se pojavio grafit na zidu susednog objekta koji ulazi u dvorište škole.

- Te noći kada je grafit napisan, školski čuvar obišao je dvorište oko pola dva noću, a ujutru smo videli grafit. Očigledno je da škola ne može sama da reši ovaj problem i da je potrebno da svi zajedno, kao društvo, reagujemo. Da sam zatekao onoga ko je ovo pisao, metode koje bih preduzeo bile bi vrlo obrazovne i vaspitne – kaže Kovačević.

DROGU PRODAJU ČAK I OSNOVCIMA

Onaj ko se namerio da deci u školi prodaje narkotike vrlo transparentno ih je obavestio o tome kako se kreću cene. Iz razgovora sa učenicima u jednoj čačanskoj osnovnoj školi, novinari “Čačanskih novina” saznali su nedavno da prodaje narkotika ima i u dvorištima osnovnih škola.

- Znaš kako, oni najpre deci nude da probaju. Ako ih odmah ne oteraš u p… m…, postaju vrlo navalentni da uvale “drogu na probu”. I po pravilu startuju lepo vaspitanu decu iz finih porodica. Pitaš zašto. Pa zato što ta deca ne umeju da se brane. Ne umeju da oteraju u majčinu. Kad im uvale drogu na probu, posle ih ucenjuju da moraju stalno od njih da kupuju ili će da ih prijave nastavnicima i roditeljima da se drogiraju. Koji su to moroni. Zna se i koje su to dileje. Pa, ako ja znam i celo moje društvo ih zna, valjda ih i panduri znaju – ispričala je nedavno učenica osmog razreda jedne čačanske osnovne škole novinarima “Čačanskih novina”.

NARKOMANIJA SE NE LEČI PREDAVANJIMA

Očigledno je da uvođenje školskih policajaca može da smanji unošenje narkotika u školska dvorišta, ali da ta mera nije dovoljna da iskoreni ovu pojavu. Za efikasnu borbu protiv narkomanije u školama nisu dovoljna ni sporadična predavanja učenicima na tu temu.

- Ma znaš, kad dođu da nam kao pričaju o narkomaniji, to je obično smaranje. Pa, mi znamo mnogo više o tome, možemo mi njima da pričamo kako to funkcioniše u praksi – svedočenje je, takođe jedne učenice osnovne škole, objavljeno u “Čačanskim novinama”.

Bez udružene akcije celog društva, nema uspeha u borbi sa narkomanijom. Za početak bi bilo korisno da policija otkrije onoga ko je svoj cenovnik istakao u dvorištu PUŠ.
Svemu mogu da odolim osim izazovu!
Korisnikov avatar
Palma
 
Postovi: 3582
Pridružio se: 07 Jan 2011, 01:48

Re: Uspesi novog školstva

Postod Palma » 13 Mar 2013, 15:41

MIŠ, SKUTER, SEMENKE, 'VATANJE: Pogledajte skandalozne incidente srednjoškolaca na časovima

Pogledajte neke od brojnih učeničkih bezobrazluka koje su sami učenici snimali mobilnim telefonima: pijanstva na času, svađe s profesorima, "vatačinu" dva drugara.

Davno su prošla vremena kada je jedno od najpoželjnijih zanimanja bilo profesor u srednjoj školi. Više ne važi ona stara: “Sine, što ne bi kada porasteš bio profesor u školi? Bog da te vidi. Gospodin čovek, strah i trepet, svi te slušaju, imaš letnji i zimski raspust…”

Kako stvari stoje u današnjim školama svome detetu ćete verovatno sve poželeti, osim da bude profesor u školi. A, savremena definicija profesora bi otprilike mogla ovako da zvuči: “Profesor je sve osim gospodin i svoj na svome. Deca ga zavitlavaju na koje kod načine stignu, ili jednostavno ne obraćaju pažnju na njega. Zapravo, poštuju ga, kao da i nije prisutan”

A, sirotom, uglavnom bedno plaćenom profesoru, za uzvrat ostaje ništa drugo do da, ako nakon nastave izvuče živu glavu, bude srećan”!

No, da ne bi dužili, evo nekoliko video zapisa sa Jutjuba, koje su učenici, uglavnom mobilnim telefonima (čije je korišćenje tokom časova zabranjeno) snimili u nekoliko različitih srednjih škola.

Dakle mesta različita, a ponašanje – isto! Jednom rečju, za nevericu!

MIŠ NA FIZICI
U šestoj beogradskoj gimnaziji, usred predavanja o frekvenciji, oscilaciji i rezonanciji klatna iste dužine, jedan od đaka je pustio miša da prošeta učionicom. Zgranuta profesorka je pored nekoliko paničnih povika da sklone miša, uspela između ostalog i da kaže: “Jadna životinja”!, a potom i da na učeničko ubeđivanje kako je miš izašao iz obližnje pukotine doda: “Ja ću direktoru da kažem da pozove deratizaciju… Otkud ti miševi”?



SAHRANA NA ČASU
U srednjoj elektrotehničkoj školi “Vaso Aligrudić” naočigled profesora, organizovana je prava pravcata sahrana sa svim mogućim običajima. Pored tradicionalnog lelekanja, učenici su stigli među sobom i da adekvatno podele uloge. Tako je sahrani prisustvovao i odgovarajući “otac”, celokupna “rodbina”, a u farsu se u jednom trenutku uključio i pop, koji je “pokojniku” očitao opelo. Sve je završeno tako što je povorka “mrtva hladna” iznela pokojnika u hodnik, koji je na opšte oduševljenje prisutnih – vaskrsao! Profesor je, razume se, ostao na času.



PIJAN KO LETVA
U jednoj od beogradskih škola zabeležen je nesvakidašnji dijalog između profesorke i đaka. Nakon što je izvesni Vladica mrtav pijan došao na čas, očajna profesorka ga je pitala zašto danima dolazi pijan u školu? On joj je rezignirao odgovorio: “Pa, život me naterao”! Naposletku nije bilo druge nego da profesorka nazove Vladicinu majku: “Gospođo, Vladica je juče bio pijan, danas je pijan… Evo i sad je mrtav pijan”! Vladica je na to, lelujajući se, odvratio: “Mama, laže profesorka”, okrenuo se ostatku razreda, pozvao ih na piće i izašao napolje!



“IZVINITE ŠTO KASNIMO”
Ovo je,najverovatnije najskandalozniji od svih snimaka. Svakako ima najviše pregleda. Trojica učenika, uz izvinjenje što kasne na čas upadaju na nastavu, ni manje ni više nego na skuterima! Uz opšte oduševljenje prisutnih tinejdžera, jedan od upravo pristiglih učenika, bez blama izlazi sa boljom polovinjom sa časa kao lokalni heroj! Profesorka, verovatno u čudu, i iz nemoći, pretvarajući se da drži sve pod kontrolom, uopšte ne reaguje na “moderne kauboje”, već izigrava zaposlenost, vrteći stranice dnevnika.



ODGOVARANJE UZ ZVUK SEMENKI
Da li je moguće da ovako izgleda propitivanje? Srednjoškolac odgovara tako što sve vreme kao da je na vašaru, a ne na času, gricka semenke sa jednom njogom oslonjenom na zid. Profesorka pritom ne da nije revoltirana zbog njegovog ponašanja, nego čak i odgovara sve vreme umesto njega. Da priča bude još bolja, usput, udarajući šakom o sto pokušava da umiri ostatak odeljenja, koji se na sav glas divi “hrabrom” drugu i njegovom bezobraznom gustiranju semenki.



VATAČINA NA ČASU
Ovaj video govori više od reči. Dovoljan vam je naslov, a mi ćemo vam otkriti samo toliko da se izvesna “vatačina” odvija između dva druga!

Svemu mogu da odolim osim izazovu!
Korisnikov avatar
Palma
 
Postovi: 3582
Pridružio se: 07 Jan 2011, 01:48

Re: Uspesi novog školstva

Postod Palma » 10 Jul 2013, 22:07

Šta je profesorka Filološkog poručila đacima

Rajna Dragićević, profesorka Filološkog fakulteta u Beogradu, za apsolventsko veče svojim studentima posvetila je govor koji se munjevitom brzinom proširio preko medija i društvenim mreža u javnosti.

Evo šta je je profesorka poručila svojim studentima:


Dragi moji studenti, poštovane kolege, budući profesori,

Na dan kada smo proslavljali vaše apsolventsko veče, odložen je maturski ispit malih maturanata jer su se testovi koje je trebalo da popunjavaju pojavili u javnosti. Ovaj događaj samo je jedna od brojnih manifestacija urušenosti našeg prosvetnog sistema, kao i društvenog sistema u svim oblastima.

Dolazeći na vaše veče i gledajući vas onako doterane, nasmejane, mlade i pune pozitivne energije, razmišljala sam o tome hoćete li uspeti da zadržite taj optimizam i kada diplomirate i kada se suočite s niskim platama, nedovoljnim uvažavanjem profesorske profesije, prilično nezainteresovanim učenicima, roditeljima koji su uvek na strani svoje dece (čak i ako je to na njihovu štetu), različitim pritiscima i omalovažavanjem.

Mnogo toga oko vas ubijaće vam motivaciju. Ipak, ako mene pitate, na listi vrhunskih zanimanja nalaze se sledeća: profesor, lekar, advokat, sudija, inženjeri, još jednom, profesor. Ako pitate sve roditelje ovog sveta čime bi želeli da se njihova deca bave, odgovoriće vam na isti način.

Raznorazni nepismeni i polupismeni ljudi danas sebe olako mogu nazvati nekakvim pi-arovima ili menadžerima, neobrazovane voditeljke sebe zovu novinarkama, a folk-pevačice umetnicama, da i ne govorim o art direktorima, biznis konsultantima, bek-ofis administratorima, velnes konsultantima, ivent koordinatorima, kopi-print operaterima, marketing konsultantima, ofis-asistentima, portfolio-menadžerima, produkt dizajnerima.

Iza zvučnih naziva zanimanja najčešće se kriju foliranti koji misle da se ugled može steći preko noći, kriju se oni koji nisu imali izdržaj da završe fakultet koji su započeli, oni koji menjaju zanimanja i profesije kao prljave čarape. Nemojte zaboraviti da se profesorom, lekarom ili sudijom niko ne može samoprozvati.

Ponosite se svojim zanimanjem koje se može steći samo upornim, vrednim radom, odricanjem, nespavanjem i višegodišnjim samosavladavanjem i samoodricanjem. Ne dozvolite da vam bahati, hvalisavi i samouvereni vlasnici raznoraznih restorana, firmi, privatnih aviona, luksuznih stanova drže lekcije o uspehu, jer VI STE PROFESORI, a oni su samo vlasnici kvadratnih metara!

Pokušavaju da omalovaže profesorsko zanimanje. Imajte na umu to da ste vi čuvari dostojanstva svoje profesije. Zvanje profesora stiče se sa puno truda, ali još više muke treba uložiti u znanje kako nositi tu važnu titulu. Vodite računa o načinu na koji se ponašate i kada niste u školi,razmišljajte o svom odevanju, stavu, odnosu prema kolegama, prema učenicima i njihovim roditeljima.

Ako sebe srozate u sopstvenim očima, onda će vas i okolina gledati sa omalovažavanjem. Budite ponosni, samouvereni, budite spremni da učite i da se doživotno usavršavate, jer VI STE PROFESORI!

Volite svoje učenike. Upoznajte ih sa onim plemenitim što nose u sebi, a čega često nisu svesni. Izvucite ono najbolje iz njih. Podignite im ugled u njihovim sopstvenim očima. Nipošto im ne poklanjajte ocene, ali im stalno omogućavajte da poprave ocene koje imaju. Prepoznajte i poštujte njihov trud. Pokažite im da mogu biti uspešni ako rade. Ne ubijajte im volju.

Profesorski autoritet ne stiče se preteranom strogošću i samovoljom, već pravednošću i nedvosmislenim dogovorom kojeg obe strane treba da se pridržavaju. Hvalite najbolje jer ćete time inspirisati i ostale da se potrude i ponekad budu najbolji. Pružajte šansu mnogima da ponekad budu najbolji.

Nemojte biti drugari sa svojim učenicima i pokušavati da im se na taj način približite. Vi treba da postavljate pravila u svojoj učionici, da određujete granice, da držite konce u svojim rukama, jer oni su učenici, a VI STE PROFESORI!

Ne zaboravite da ćete predavati glavni predmet, prvi u rubrici u dnevniku, i da ćete sa svojim učenicima provoditi više vremena od svih ostalih profesora. Vaš uticaj na učenike biće najvažniji. Budite svesni te odgovornosti. Kao profesori srpskog jezika, vi ste čuvari našeg jezika i kulture.

Učite učenike da vole svoju zemlju. Često se može čuti kako profesori svojim najboljim učenicima savetuju da što pre odu odavde. Počelo je da se podrazumeva da je najbolji uspeh u školi sigurna propusnica za odlazak iz Srbije. Hajde da preokrenemo perspektivu! Ukažite najboljim učenicima na to da treba da ostanu u Srbiji jer će joj, kao najbolji, pomoći da se oporavi i postane bolje mesto za život. Ne dozvolite im da odu i da prepuste zemlju svakojakom ološu!

Zacrtajte im kao životni zadatak da se bore protiv živog blata u koje tonemo. Usadite im osećaj za društvenu odgovornost i objasnite im da ovu zemlju niko ne može očistiti osim njih. Ako se potrudite, videćete da će vas đaci poslušati, jer VI STE PROFESORI!

Budite uvereni da seme svih ekonomskih, političkih, kulturnih, moralnih reformi u ovoj zemlji može da proklija samo u porodici, ali i u vašoj učionici, i to upravo na časovima srpskog jezika i književnosti! Zato se trudite da budete uzor svojim učenicima.

Krenite u rat protiv svih starleta, sponzoruša, pevačica, manekenki, tajkuna, biznismena i pobedite ih. Vi im morate postati orijentaciona tačka, svetionik u životu! Za taj rat imate 45 minuta dnevno skoro svakog radnog dana, a to nije malo. Pobedićete tako što ćete dati sve od sebe da sadržaje koje treba da predstavite svojim učenicima učinite zanimljivim, uzbudljivim, svežim. Uspećete u tome samo ako mnogo znate, ako volite ono što radite i ako ste posvećeni.

Učenici to mogu da prepoznaju, i to nepogrešivo. Ne obazirite se na činjenicu da se neke vaše kolege ne pripremaju za časove, da mnogi ništa ne rade, a primaju platu, ne obazirite se na trulež oko sebe i ne predajte mu se! Neka vaš čas bude oaza znanja u sveopštoj pustinji, svetla tačka u mraku, zrno smisla u besmislu.

Vi imate misiju: ako uspete da povratite autoritet škole i znanja (a to se ne može postići nijednim zakonom, već entuzijazmom profesora), padaće kao domine sve prepreke ka boljem životu u Srbiji. Od časa srpskog do ekonomskih reformi! Od časa srpskog do borbe protiv korupcije! Od časa srpskog do kosmosa!

Vaša moć je ogromna i vaš zadatak je od strateškog značaja. U tome je razlika između vas i raznoraznih menadžera, konsultanata, koordinatora, administratora, operatera, bogatih vlasnika lokala i ostalih eksperata za prodavanje magle. U njihovim rukama su projekti, lokali, avioni i kamioni, a u vašim rukama je budućnost ove zemlje. Nikada nemojte zaboraviti: VI STE PROFESORI!
Svemu mogu da odolim osim izazovu!
Korisnikov avatar
Palma
 
Postovi: 3582
Pridružio se: 07 Jan 2011, 01:48

Re: Uspesi novog školstva

Postod branko » 10 Sep 2013, 16:06

Нови Сад:Основци претукли професора!

НОВИ САД- Група основаца напала је новосадског професора математике Ивана Јанеша док је у недељу око 20:20 чекао жену и дете у парку крај Железничке станице, пише Блиц.
Према речима овог наставника, дечаци стари између 12 и 15 година напали су га уз повике „Ти си педер“, шутирали га и ударали све док му нису нанели тешке телесне повреде.
Јанеш прича да је изашао до оближње пумпе како би надувао гуме на бициклу, а затим је сео на једну клупу у парку како би сачекао да му се супруга и син придруже у вожњи. У једном тренутку, пришла му је група дечака и питала га колико је сати. Када су чули одговор, мирно су наставили још неколико корака, где су сачекали да им се придружи још неколико основаца, а затим се вратили до Јанеша, преноси портал 021.
-Најмањи од њих, рекао бих да иде у шести разред, пришао ми је и питао ме да ли знам неког педера. Кад сам му одговорио одречно, он је викнуо: ‘Ти си педераш, а сви дечаци су полетели ка мени и почели да ме шутирају и ударају, прича овај наставник.
Према његовим речима, помислио је да се брани, али је закључио да су у питању деца и покушао је да побегне. Међутим, обесни малолетници су га срушили са бицикла и наставили да га туку вичући „Пусти, хоћу и ја га шутнем у главу“. Колико дуго, не може да одреди, али када су завршили, остао је да лежи са бројним контузијама и сломљеним носем.
Портпаролка Клиничког центра Војводине Јелена Јуришин потврдила је да је Јанеш примљен на одељење оториноларингологије, да су му повреде саниране и да је након тога пуштен на кућно лечење. Јанеш наводи да га је полиција исте вечери позвала на препознавање двојице момака, али су они, према његовим речима, били знатно старији од оних који су га напали.
Sve naše nevolje dolaze otuda što nismo spremni da umremo od gladi.
Korisnikov avatar
branko
Globalni moderator
 
Postovi: 10641
Pridružio se: 08 Dec 2010, 17:14

Re: Uspesi novog školstva

Postod branko » 13 Dec 2013, 16:46









Sve naše nevolje dolaze otuda što nismo spremni da umremo od gladi.
Korisnikov avatar
branko
Globalni moderator
 
Postovi: 10641
Pridružio se: 08 Dec 2010, 17:14

Re: Uspesi novog školstva

Postod branko » 22 Jan 2014, 16:29

Допринос Јелене Карлеуше психолошком образовању младих

Радозналост ученика је добар знак, подстиче наставнике да воле свој посао

Када уђете у учионицу и покушате да научите ученике основним концептима психологије, некада вам то пође за руком. Неки ученици разумеју више, неки мање, неки више уче и труде се, али има и оних који не уче, не знају, не труде се и немају намеру да то промене. И онда дође тренутак када вас један незаинтересовани ученик који не жели да запамти ни најједноставнију дефиницију, а камоли неки комплексни стручни појам, потпуно укључен у час, пита: „Професорка, а шта је то инсомнија“? И када покушате да сазнате где је чуо за тај појам, са широким осмехом одобравања изговори име естрадне уметнице која је ваљда отпевала истоимену песму.

Радозналост ученика је добар знак, подстиче наставнике да воле свој посао. Подстиче развијање интелигенције и мишљења, проширује вокабулар, знања и компетенције. Али постоји тренутак када је тешко прихватити да је интересовање за неко психолошко стање побудила нека естрадна уметница, а не наставник који се труди и предаје. И када се то понавља из генерације у генерацију... Међутим сви смо ми људи и уздижемо се изнад тога. Битно је успоставити уску сарадњу, зарад добробити омладине. Мислим да је прерано размишљати о синдикату просветно-естрадних радника, али никад се не зна.

Прво бих се, због уздизања изнад тога, извинила Цеци што није поменута у наслову, пошто појам монотонијаученици такође познају из њене популарне песме. Не знају шта значи, не знају на шта се односи, али научили су реч. Познају како звучи. И због тога што је битнија звучност, монотонија је испала из наслова. Инсомнија звучи звучније. Када се све сабере и одузме, посао наставника ипак није узалудан, понекада може да подари смисао звучно познатим речима. Зато је кооперативност од изузетног значаја.

Рецимо да је уместо стиха: „Ожењен сам, као момак живим“ у песми Саше или Дејана Матића, поменут концепт „криза средњих година”, можда би се неко дете и запитало шта је то тачно. Наравно не може да стане у песму баш сама дефиниција или ближе одређење као нпр. маладаптивни бихејвиорални образац на биолошки процес старења или сл. Али овако једноставна формулација никога не наводи да се пита. Некако је јасно на баналан начин. Насупрот томе, свака нејасноћа изазива когнитивни несклад и отвара радозналост. Када би текстови били мало мање транспарентни потпомогли би образовање у већем степену.

Ученици свакодневно наилазе на песме познатих естрадних уметника, а када воле неку врсту музике она оставља и један специфичан естетски доживљај и емоционални тон. И ако је не воле, она такође оставља одређени естетски доживљај и емоционални тон. С позитивним или негативним емоционалним тоном лакше могу да запамте концепте које треба да науче, само да почну да се појављују у текстовима нових и старих звезда заслепљујући сјајне фолк сцене.

Стихоклепци ће се сигурно снаћи, чак и када пишу текстове према личности и енергији естрадног уметника, ту може да се нађе велики број психолошких категорија, специфичних бихејвиоралних шема и адикција. Чак и речи интелигенција, мишљење и вредности могу да се појаве у извесном контексту.

Када се нешто продаје у име емоција и секса, то нешто може да буде побуђујуће за ум, а не затупљујуће. Нпр. „Оставио си ме, не смем да те сретнем, због тебе сам агорафобична...“, био би сасвим легитиман и сврсисходан текст. Са мало ефеката, доброг вибрата и специфичне боје гласа, постао би прави хит.

Надам се да ће сви људи добре воље учествовати у подстицајном подухвату оплемењивања популарне фолк сцене компликованим речима и у крајњем исходу подупрети нове образовне трендове. Касније се у другој фази имплементације може очекивати да ученици сами сазнају шта неки концепт значи и покрену читаве расправе на редовним часовима. Од позитивних исхода и нових хоризоната сарадње... до победе... у име народа!

Наставница и психолог

Јелисавета Рогошић
Sve naše nevolje dolaze otuda što nismo spremni da umremo od gladi.
Korisnikov avatar
branko
Globalni moderator
 
Postovi: 10641
Pridružio se: 08 Dec 2010, 17:14

Re: Uspesi novog školstva

Postod branko » 15 Apr 2014, 15:20

SMANjEN BROJ ČASOVA SRPSKOG JEZIKA

Smanjuje se broj časova našeg jezika i književnosti u mnogim srednjim školama. Izjednačeni maternji i engleski. Istorija postaje izborni predmet

UMESTO da činjenica da je trećina đaka funkcionalno nepismena upali alarm u školstvu, prosvetne vlasti odlučile su da ih učine još nepismenijima tako što će da smanje broj časova srpskog jezika. U srednjim stručnim školama, posebno medicinskim, od septembra će, umesto tri, učenici da pohađaju dva časa srpskog jezika nedeljno.

Da će iz klupa izlaziti generacije zanatlija bez opšteg obrazovanja, govori i podatak da u srednjim školama istorija više neće biti obavezan, već izborni predmet. Škola će moći da bira da li će deca da uče istoriju ili geografiju ili neki treći predmet. A na pojedinim oglednim smerovima već su iškolovane generacije koje nisu imale nijedan čas istorije i znanje o prošlosti sopstvenog naroda ostalo im je na nivou osnovne škole.

Ceo problem nastao je odlukom da se ogledni smerovi u srednjim stručnim školama prevedu u redovan sistem. To znači da će nastavni planovi za profile - medicinska sestra, fizioterapeut, farmaceutski tehničar, kozmetički tehničar i druge da budu zamenjeni oglednim, koji su poslednjih godina testirani. Iako su iz Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja upozoravali da takva promena ne sme da se dogodi samo tako što će iz naziva profila „fizioterapeutski tehničar - ogled“ samo biti obrisana poslednja reč, školama su u poslednjih mesec dana stigle upravo takve instrukcije.

- Svi ti ogledi su evaluirani i trebalo je da, na osnovu stručnih primedbi, nastavni planovi i programi budu izmenjeni pre prevođenja u redovan sistem, ali to nije učinjeno. Zato smo odmah upozorili Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja da to nije dobro - objašnjava za „Novosti“ Gordana Mijatović, pomoćnik direktora Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja. - Prošlog septembra je devet obrazovnih profila prevedeno u sistem, među kojima su zlatari, tapetari ili maseri, i u njihovoj nastavi je već smanjen broj opšteobrazovnih predmeta.

Naša sagovornica smatra da je smanjivanje broj časova srpskog jezika nedopustivo, a posebno je opasno što će odlukom od septembra da bude obuhvaćen ogroman broj đaka. Dok su medicinski profili bili ogledni, dva časa srpskog nedeljno je imalo nešto više od 1.000 učenika. Sada će ovo pravilo da važi za 126 odeljenja prvog razreda medicinskih škola, a u svakom je po 30 đaka ili skoro 4.000 učenika. Istorija od septembra neće biti obavezna ni za turističkog tehničara i elektrotehničara komunikacija.

Zbog smanjenja časova srpskog u školama reagovalo je i Društvo za srpski jezik i književnost. Oni su pisali nadležnim institucijama upozoravajući na pogubnost ovakve odluke.

- Svake godine slušamo zabrinjavajuće podatke o broju funkcionalno nepismenih učenika, a sada im još smanjuju obim nastave srpskog jezika i književnosti - upozorava prof. dr Aleksandar Milanović, predsednik Društva za srpski jezik i književnost. - U prvom planu je to što ćemo da dobijemo, recimo, medicinske sestre koje neće znati da napišu istoriju bolesti, ali je još gora poruka koja stoji iza svega - da nam opšte obrazovanje nije bitno.

On upozorava da je nedopustivo što će srpski i strani jezici sada biti podjednako zastupljeni u stručnim školama.

Protest Društva za srpski jezik podržao je u ponedeljak i Upravni odbor Matice Srpske, koji je saopštio da se fond časova smanjuje „u vremenu kada smo verovali da se naša sveukupna kulturna javnost opredelila za bitno poboljšanje statusa srpskog jezika“.

Upravni odbor Matice srpske saopštio je da je za srpsku kulturu jedino prihvatljiv termin „bošnjački“, a ne „bosanski“ jezik.
Sve naše nevolje dolaze otuda što nismo spremni da umremo od gladi.
Korisnikov avatar
branko
Globalni moderator
 
Postovi: 10641
Pridružio se: 08 Dec 2010, 17:14

Re: Uspesi novog školstva

Postod branko » 07 Maj 2014, 17:14

Osnovac iz Bora uz osmeh priznao da je snimao i prikazivao porno klip sa drugaricom

Bor – Učenik sedmog razreda Osnovne škole u Boru, koji je snimao mobilnim telefonom oralni seks sa drugaricoma(13) bez njenog znanja, a zatim ga pokazivao školskim drugovima, saslušan je u policiji u prisustvu svog oca

Dečak uopšte nije pokazivao kajanje dok je prepričavao događaj. Ono što je ispričao, kao i način na koji je razgovarao, šokiralo je policiju.

- Dečak je došao u prisustvu roditelja. Pred ocem je sve ispričao i priznao da je snimao i prodavao gledanje i ’’prebacivanje’’ porno klipa. Međutim, izjavio je da je devojčica na sve to pristala. Začudilo nas je koliko je bio smiren, uopšte nije pokazivao znake kajanja, nervozu ili nelagodnost. Čak se u nekim momentima i osmehivao kao da mu je cela situacija smešna – saznajemo nezvanično od nadležnih.

Ovaj učenik sedmog razreda detaljno je ispričao šta se sve događalo. Kazao je da je sa tom drugaricoma imao oralni seks u ulazu jedne zgrade, nedaleko od škole koju oboje pohađaju. Ali, usred odnosa je naišao neki stanar, pa su otišli nekoliko spratova više i nastavili sa oralnim seksom.

Dečak je iznad devojčicine glave držao mobilni telefon, a kada mu je ona zabranila da ih snima, kazao joj je da samo odgovara na poruku.
Sutradan u školi on je počeo da pokazuje i naplaćuje snimak.

- Izjavio je da je za gledanje snimka uzimao 20, 50, 150 ili 200 dinara, što je zavisilo od toga ko mu je bolji drug! Za prebacivanje klipa tražio je 1.000 dinara – kažu nadležni.

Priča se proširila i došla do direktora škole. On je pozvao dečaka i tražio da mu preda mobilni telefon. Učenik se dosetio i kazao da mu je ostao kod kuće, a direktor mu je naložio da ga donese sutradan.

- Na žalost, učenik je to iskoristio i obrisao snimak. Mi smo njegov mobilni telefon poslali na veštačenje ne bi li se izbrisani snimak vratio – kažu nezvanično nadležni.
Sve naše nevolje dolaze otuda što nismo spremni da umremo od gladi.
Korisnikov avatar
branko
Globalni moderator
 
Postovi: 10641
Pridružio se: 08 Dec 2010, 17:14

Re: Uspesi novog školstva

Postod branko » 08 Jul 2014, 15:40

Slika
Sve naše nevolje dolaze otuda što nismo spremni da umremo od gladi.
Korisnikov avatar
branko
Globalni moderator
 
Postovi: 10641
Pridružio se: 08 Dec 2010, 17:14

Re: Politika školstva

Postod branko » 26 Avg 2014, 15:35

Sve naše nevolje dolaze otuda što nismo spremni da umremo od gladi.
Korisnikov avatar
branko
Globalni moderator
 
Postovi: 10641
Pridružio se: 08 Dec 2010, 17:14

Sledeća

Povratak na POLITIKA

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju

cron